Kaiken alku

*…Ilotuliksia, rumpujen pärinää, hurraa huutoja, tuuletuksia, taputuksia…*
Toivottavasti kuvittelit nämä kaikki mielessäsi, sillä juuri siltä minusta tuntuu kirjoittaessani tätä, minun ensimmäistä blogi-postaustani.

Kuten varmasti moni muukin blogin aloittaja, olen jonkin aikaa prosessoinut tämän aloittamista. Prosessoinut. Mielessäni. Jep. Olen aina valittanut, ettei minulla ole aikaa aloittaa, tai edes ylläpitää blogia. Kuitenkin, olen nyt astumassa uuteen etappiin, jossa ajanpuutteesta minulla ei ole tietoakaan.

Ensi viikolla palautan vihdoin ja viimein opinnäytetyöni. Tutkintoni kaikki kurssit on suoritettu. Valmistuminen häämöttää. Aloitin työnhaun jo viime vuoden puolella, mutta tähän mennessä olen saanut vastaukseksi työnantajilta suurin piirtein näitä lauseita “Kiitos hakemuksestasi ja kiinnostuksestasi, mutta valinta ei valitettavasti osunut nyt sinuun”. Turhauttava tilanne kenelle tahansa, joka käyttää useita tunteja uniikkien hakemusten kirjoittamiseen, motivaatio-videoiden kuvaamiseen ja ja…

Tässä oli blogini motivaatio. Kerron, kuinka kohtaan työnhaun haasteet, kirjoitan hieman nykyajan rekrytoinnista, hyötykäytän osaamistani ja käsittelen aiheita kuten (digi)markkinointia, trendejä sekä selfbrändingiä muiden aiheiden joukossa. Lisäksi visuaalisuus saa sydämeni sykkimään kovempaa. Ei kauhusta, vaan rakkaudesta. Siksi pyrin käyttämään mahdollisimman paljon itse ottamiani valokuvia, ja käyttämäni graafiset kuviot toteutan itse.

Palataan ensi postauksen yhteydessä taas.

Vi ses.

Annika.

2 thoughts on “Kaiken alku

  1. Rosita says:

    Hei onpa hyvä idea, jään seurailemaan 🙂 Tsemppiä työnhakuun, se on erittäin haastavaa tällä hetkellä!

    Like

Leave a Reply

