Kun se loppuu ennen kuin alkoikaan

“Jos se oikea työ löytyy ensi viikolla?”, kaverini kysyi leikkisästi eilen julkaistuani ensimmäisen blogi-postauksen. Naurahdin tälle, sillä olin ajatellut täysin samaa ennen kuin edes lähdin blogia rakentamaan.

Ei. Minua ei olla palkkaamassa ensi viikolla. Tilanne on nyt se, että vaikka näin kävisi, niin blogin pitäminen on ollut minulla mielessä niin pitkään. Revin todella pitkään paljon(!) hiuksia päästä teknisen osaamisen tuomista rajoitteista ja laitoin paljon energiaa tähän, jotta siitä tulisi juuri minun näköiseni. Tässä sitä nyt ollaan, puolet hiuksista jäljellä päässä (havainnollisesti), ja iloisena siitä, että tartuin tähän projektiin.

“It was fun, while it lasted”, vai miten se meni? Loppuuko päivittäminen, jos saan pian työsuhteen? Olen moneen työhakemukseen kirjoittanut nämä usein käytetyt
klisheet: “pidän itseni haastamisesta ja pyrin jatkuvasti kehittämään ammattitaitoani.” Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Haluan blogin avulla tehdä myös itsellenikin palveluksen. Ala, joka minua kiinnostaa vaatii paljon kirjoittamista ja luovaa ajattelua. Miten? Content Marketing, eli sisältömarkkinointi. Entisenä kilpakoripalloijana olin (yleensä. lue: useimmiten) kentän lyhyimpiä. Takamiehenä minun oli hallittava 3 pisteen heitot, koska minulla ei olisi ollut mitään saumoja korin alapuolelle. Olisin ollut kuin piirretyissä ne hahmot, jossa ilkimys nappaa ruikulan ja pienen hahmon ja rutistaa tästä paperin tavalla pallon, ja lopulta heittää sen roskikseen. Ymmärrätte varmasti mielikuvan. Jouduin harjoittelemaan ja heittämään “kolkkeja” harjoituksissa ja omalla vapaa-ajalla niin paljon, kunnes käsi meni tunnottamaksi. Näin tiesin antaneeni kaikkeni. Kehittyäkseni markkinointialalla teen samaa. Heitän niitä 3 pisteen heittoja täälläkin. Paljon. En toki fyysisesti, paitsi siellä koristreeneissä. Ja kehitys seuraa perässä. Ihana ja tuttu epämukavuusalue, we meet once again.

Siksi.

do-more-of-what

 

Leave a Reply

